REKRUTACJA DO 18.04.2025r.
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia 24 uczniów(16K, 8M), podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych u 24 uczniów (16K, 8M), a także podniesienie kompetencji i umiejętności 40 nauczycieli (34K,6M) poprzez realizację kursów, szkoleń zawodowych oraz staży uczniowskich przy współpracy z przedsiębiorcami oraz podniesienie jakości oraz atrakcyjności kształcenia Technikum nr 5 w Olsztynie oraz Branżowej Szkoły I Stopnia nr 5 w Olsztynie poprzez ich doposażenie w materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji wsparcia w okresie od 1.04.2025 do 30.06.2026r.
Projekt obejmie wsparciem
Zespół Szkół Gastronomiczno-Spożywczych im. Wisławy Szymborskiej w Olsztynie
24 uczniów (18kobiet, 6mężczyzn) ZSGS – Projekt jest skierowany do uczniów wszystkich kierunków Technikum nr 5 oraz Branżowej Szkoły I Stopnia nr 5 wchodzących w skład ZSGS. Uczestnikami będą uczniowie klas 1, 2, 3 i 4 Technikum oraz klas 1 i 2 Szkoły Branżowej.
40 nauczycieli (34kobiet, 6mężczyzn) Zespołu Szkół Gastronomiczno-Spożywczych w Olsztynie.
Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia:
A. Na rzecz Zespołu Szkół Gastronomiczno-Spożywczych im. Wisławy Szymborskiej w Olsztynie:
Przekazanie na rzecz szkoły zakupionego na cele projektu sprzętu
Szkolenia nauczycieli ZSGS
B. Na rzecz uczniów:
Kursy/szkolenia odpowiadające na potrzebę doskonalenia umiejętności praktycznych i zawodowych uczniów adekwatnych do kierunku nauki i zapotrzebowania na regionalnym rynku pracy.:
– Barman przyszłości -trendy w miksologii
– Kurs baristyczny z elementami obsługi klienta
– Kuchnia azjatycka – bogactwo orientalnych smaków
– Ryby w słoiku zamknięte
– Kurs kuchni Wegańskiej
– Fit słodycze – dietetyczne ciasta, ciastka i desery
– Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy
– AI w zarządzaniu HORECA
– Canva dla młodych twórców
– Kompetencje miękkie (wybierz jeden moduł):
a) Kreatywni Zawodowo
b) Rozmowa Kwalifikacyjna i Autoprezentacja £ Staż uczniowski
Wsparcie odpowiadające na potrzebę praktycznego kształcenia uczniów w rzeczywistych warunkach pracy z uwzględnieniem najnowszych trendów technologicznych, we współpracy z pracodawcami w celu włączenia ich w proces kształcenia zawodowego:
• Staże uczniowskie
C. Na rzecz nauczycieli:
– Jak uczyć pokolenie Z- współczesne techniki i specyfika nauczania?
– Jak pracować z trudnym i agresywnym uczniem?
– Canva w pracy naczyciela
– Wykorzystanie sztucznej inteligencjii w pracy nauczyciela
– Kuchnia azjatycka- bogactwo orientalnych smaków
– Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy
– Kuchnia globalna – podróż kulinarna wokół świata
– Ryby w słoiku zamknięte
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO POBRANIA:
Zaplanowane rezultaty projektu:
1.Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 24 os.
2. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 12 os.
3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 2 szt.
4. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 40 os.
5. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym: 2 podmioty
6. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego: 1920 godzin
7. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniach w ramach zadania nr 1: Kompetencje miękkie: 24 os.
8. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 2: Barman przyszłości -trendy w miksologii: 16os.
9. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 3:Kurs baristyczny z elementami obsługi klienta: 16os.
10. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 5: Kuchnia azjatycka – bogactwo orientalnych smaków: 8os.
11. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 6: Ryby w słoiku zamknięte: 8os.
12.Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 7:Kurs kuchni Wegańskiej: 8os.
13. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 8:Fit słodycze – dietetyczne ciasta, ciastka i desery: 8os.
14. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 9:Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy: 8os.
15.Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 10:AI w zarządzaniu HORECA: 8os.
16. Liczba uczniów uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 11:Canva dla młodych twórców:24 os.
17.Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 12:Jak uczyć pokolenie Z- współczesne techniki i specyfika nauczania?: 40os.
18. Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 13:Jak pracować z trudnym i agresywnym uczniem?: 18os.
19. Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 14:Canva w pracy naczyciela: 12os.
20. Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 15:Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela: 20os.
21.Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 16:Kuchnia azjatycka- bogactwo orientalnych smaków: 8os.
22. Liczba nauczycieli uczestniczących w szkoleniu realizowanym w ramach zadania 17:Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy: 8os.
23. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 36os.
24.Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 22os.
25.Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 1: Kompetencje miękkie:22os.
26.Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 2: Barman przyszłości -trendy w miksologii: 13os.
27. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 3:Kurs baristyczny z elementami obsługi klienta: 13os.
28. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 5: Kuchnia azjatycka – bogactwo orientalnych smaków: 6os.
29. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 6: Ryby w słoiku zamknięte: 6os.
30. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 7: Kurs kuchni Wegańskiej: 6 os.
31. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 8: Fit słodycze – dietetyczne ciasta, ciastka i desery: 6os.
32.Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 9: Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy: 6os.
33.Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 10: AI w zarządzaniu HORECA: 6os.
34.Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 11: Canva dla młodych twórców: 22os.
35.Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 12: Jak uczyć pokolenie Z- współczesne techniki i specyfika nauczania?: 36os.
36. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 13: Jak pracować z trudnym i agresywnym uczniem?: 18 os.
37. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 14: Canva w pracy nauczyciela: 10os.
38. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 15: Wykorzystanie sztucznej inteligencjii w pracy nauczyciela:18os.
39. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 16: Kuchnia azjatycka- bogactwo orientalnych smaków: 6os.
40. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 17: Torty z nadrukiem – kurs cukierniczy: 6os.
41.Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 18 Kuchnia globalna – podróż kulinarna wokół świata: 6os.
42.Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w ramach zadania nr 19: Ryby w słoiku zamknięte: 6os.